sâmbătă, 19 septembrie 2015

Bucurii de zi cu zi

o cafea maaare și o carte buuună

Sunt în căutare de o carte care să mă prindă într-atât încît să n-o mai las din mână. Nemaivoind să comand cărți noi, am scotocit printre cele pe care le am deja. Am găsit acum vreo 2 ani o carte în biblioteca soțului din casa alor lui, de care el oricum nu știa...nu o citise. E un roman deosebit. 
L-am ales de pe raft după ce am citit primele 10 rânduri și nu am regretat. E o carte bună de citit și de către copiii de 8-9 ani.

Iată rândurile:
"Când eram copil, pe la vârsta de 7 ani trăiam în Elveția. Lociuam într-o căsuță de lemn, ceva mai în sus de localitatea în care se desfășoară acțiunea acestei povestiri despre Aneta și Dani. Ca și cei doi copii și eu coboram cu schiurile în jos spre sat, seara pe lumina lunii, iar în timpul verii ajutam la strânsul fînului. Și eu mergeam cu vacile sus la munte la pășunat și dormeam noaptea în stogul de fân. În seara de Crăciun mergeam la biserica din sat și admiram bradul de Crăciun, împodobit cu portocale și ursuleți de turtă dulce. Ca proprietate o aveam pe Albă ca Zăpada, pisicuța mea, în timp ce frățiorul meu mai mic mergea la plimbare cu căruțul lăptarului, tras de un câine mare bernadin. "

culori, în zile călduroase de toamnă


 tunsoare nouă, așa ca de început de grădi :)

pantofiori noi de toamnă de la D.D Step pt Teo. Sunt așa faini că i-aș încălța eu:)
Citisem pe un blog zilele astea niște comentarii, ale unor oameni nu tocmai săraci, despre faptul că niște papucei de 40 lei, pt un bebe de 1 an sunt scumpi, că și așa sunt prea mici să conteze cu ce se încalță și că în familiile cu mai mulți copii cei mici sigur nu mai văd vreo pereche de pantofi noi pt că îi poartă pe cei ai fraților mai mari. Mi s-a părut hilar.  Dar oare ființele de 50 de cm, 80 cm, 110 cm...nu sunt tot oameni? Oare nu au și ei bucuria unei perechi de încălțăminte de bună calitate, care să nu le înfierbânte picioare, care să îi ajute să calce corect, care poate ține muult mai muuult timp la joacă și împiedicări, care să fie ortopedice poate, care să le provoace drag de mers? Eu una am cumpărat mereu  pantofi/papuci/sandale  copiilor la prețuri între 60 lei și 180 de lei. Poate doar șlapii de la țară să fi fost 10 - 20 lei.:)

 gem de prune proaspăt, numai bun de întins pe clătitele pufoase

bun sfat, apropo de bucuriile de zi cu zi

12 comentarii:

  1. Ce frumosi sunt pantofiorii! Si noi trebuie sa luam cat de curând. Sunt intru totul de acord in privința încălțărilor pentru copii. Noi am luat fetitei doar papucei de calitate până acum pentru că stiu cat de importanti sunt mai ales in formarea unui mers corect. Si nu, nu ne dau banii afara din casa, dar am renuntat la o jucărie noua sau o rochita la moda pentru o pereche de adidasi de calitate...usori si cu talpa moale. Am citit si eu comentariile de pe blogul respectiv si tare m- au înfuriat. Nu am.mai comentat nimic ca nu prea ai cu cine vorbi. Si 200 de Ron daca erau papuceii respectivi si tot nu dadeau dreptul la astfel de comentarii răutăcioase.
    O duminica frumoasa sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu cumoar doar dupa calitate si nevoia copilului, nu dupa moda, trenduri etc. Pielea ramane piele indiferent de sezon, la incaltamintea pt oricine.:)

      Ștergere
  2. Sincer, 180 de lei mi se pare un pret mare pentru niste papucei mici. Cu aceiasi bani mi-am cumparat pantofi din piele pentru adulti, de la Marelbo. Fiecare parinte face propriile compromisuri si face cum crede ca e mai bine pentru puiul lui, deci nu e de judecat nicio alegere. Doamna care scrie pe blogul respectiv mereu altfel decat ceilalti e de compatimit, are probabil propriile ei nemultumiri si asa se mai racoreste, nu stiu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria, si mie mi se pare un pret mare 180 lei pt incaltamintea unui copil. In cazul meu, insa, a fost vorba de niste ghete, piele intregime si talpa foarte buna, ortopedice, pt ca primul meu copil are ceva probleme la picioruse...platfus, etc... De aceea am preferat sa ii ceva foarte bun sa ii formez piciorusul de mic, urmand ca atunci cand ii va rupe la fotbal sau la altfel de joaca, sa ii pot lua si mai ieftini, dar tot confortabili.

      Da, asa e, despre acele comentarii..Oricum parerile sunt pareri. Fiecare e liber sa vorbeasca.:) Iar aici, oricum, nu judec pe nimeni prin ce scriu.

      Si eu iubesc Marelbo la calitatea calapodului, cusaturilor si a pielii folosite la unii pantofi.

      Ștergere
  3. Cum se numeste cartea pe care ai gasit-o in biblioteca sotului?
    Cred ca mi-ar placea si mie sa o citesc :)) am ramas copil in suflet :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Luiza, e vb de cartea din prima fotografie "Urme in zapada", Patricia St. John. Tare faina!:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Vai ce clatita buna:), Clopotelul e tunsa ca Ilinca la spate, ce-mi palce, parca sunt ciresele. Papuceii sa-i poarte pasii doar spre bcurii:* In aeroport ce blog crezi ca am deschis prima oara cand am intrat in tara? Al tau. Te imbratisez:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anca draga, ma bucur:) si eu caut mereu sa vad ce-ai mai scris, parca ai fi sora mea:), pe care n-o am.:)
      Imbratisari cu stropi de ploaie de la noi!

      Ștergere
  6. :) frumoasa carte! si mie mi-a bucurat copilaria. Acum cativa ani cand s-au reeditat, am cumparat-o si noi pentru baieteii nostrii. Iti recomand cu caldura si alte carticele de aceeasi autoare:

    http://gramma.ro/produse/m1/1326/50/103/Urme-pe-zapada-

    http://gramma.ro/produse/m1/1325/50/Misterul-din-padure

    http://gramma.ro/produse/m1/1504/50/103/Unde-incepe-riul

    http://gramma.ro/produse/m1/3473/50/352/Hamid-si-Kinza

    Zi frumoasa si toamna linistita va dorim de aici de la Arad :)

    Lidia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lidia, multumesc de vizita, ganduri si recomandari! Si eu le vanez de ceva vreme, numai sa le incadrez si pe vreo lista de cumparaturi:)
      O toamna minunata si voua!

      Ștergere
  7. daca ai mai multi copii trebuie sa le cumperi numai gumari, sau cum?asa cevaaa ....ce oameni...Si eu cumpar incaltaminte noua pentru toate, in fiecare sezon.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizită! O zi cu soare!