vineri, 15 mai 2015

Ziua familiei

Astazi este ziua internationala a familiei. 

Ziua de 15 mai a fost declarata de catre Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite ca fiind Ziua Internationala a Familiei, printr-o Rezolutie data in septembrie 1993. La propunerea Institutului Roman pentru Drepturile Omului si sustinuta de Patriarhia Romaniei, ziua de 15 mai a devenit oficial Ziua familiei romane

Si la gradi la Matei va fi punctata special aceasta zi. Noi, parintii, impreuna cu el, am avut ca tema pentru acasa :) sa facem o lucrare cu aceasta tema. Ni s-a spus ca putem alege si familii de animale, albine, masini chiar?!

Am ales insa propria noastra familie. De altfel, cand e intrebat ce inseamna familie el raspunde: mami, tati si copiii. :) Asadar, dupa o idee gasita intr-o fotografie pe google am ales sa facem: Copacul familiei mele, titlul fiind ales de Matei.


 Am realizat un copac, pe un carton format A3, si fiecare dintre noi si-a pus palma pe cate o hartie cartonata colorata si astfel am contribuit toti. Cam asta era si ideea. Sa fie o munca de familie. Matei a fost foarte incantat de idee. A scris pe fiecare palma numele "posesorului", ajutat un pic si de mine.

Pentru noi, familia inseamna ca nu putem functiona normal fara unul dintre noi, ca oricare ar fi plecat temporar, noi ceilalti il asteptam pana seara cel tarziu. E important sa ajunga acasa sa fim toti in formula completa la somn.:) Inseamna ca gresim, uneori de prea multe ori, dar ca stim sa ne cerem IERTARE, stim sa multumim cand primim ceva in dar. Inseamna ca nu pleaca nimeni de acasa fara sa primeasca pup de la toti cei ramasi acasa.:) La fel si la intoarcere e primit cu acelasi ritual. Uneori se aplica si musafirilor:). Inseamna ca oricat de greu ar fi uneori, in fiecare zi inveti sa scazi tu cate putin pentru a creste celalalt. Inseamna ca pentru noi parintii, copiii reprezinta ratiunea de a fi, fara a ne anula propria viata si bunastare, ci pur si simplu ei sunt cei pentru care suntem capabili de orice sacrificiu, fara a simti asta ca pe o jertfa. Insemna ca orice concediu este intotdeauna: mami, tati si copii. Inseamna ca joaca in 5 pe covor este cea mai mare bucurie a zilei.

Doar raportat la celalat simt eu ca ma implinesc individual, ca persoana. 

Zilnic ii multumesc lui Dumnezeu pentru acest dar: acela de a-l fi intalnit pe sotul meu, acum 13 ani, cand eram doar o adolescenta in clasa a XI-a, dar am stiut inca de atunci ca e omul cu care pot intemeia o familie calda. Si multumesc si pentru minunatul DAR al celor trei copii, care sunt perfecti, asa cum numai Dumnezeu poate darui.

Va las un citat al Sf. Mucenita Alexandra Feodorovna, care atat de frumos vorbea despre familie si cresterea copiilor:

"Cea mai bogată moștenire pe care parinții pot să o lase copiilor este copilăria fericită, plină de amintiri tandre despre tatăl și mama lor. Aceas­ta va lumina zilele care vin, îi va păzi de ispite și îi va ajuta în încercările vieții de zi cu zi după ce vor părăsi casa părintească."


6 comentarii:

  1. O idee minunata si o poveste atat de calda ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos e copăcelul! Să crească trainic, frumos, să fie falnic în orice anotimp! :)
    Darurile Domnului perntru noi sunt mereu minunate. Te îmbrăţişez, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mariana draga, multumim! Domnul e boier cu noi, intotdeauna, vorba pr. Nicolae Steindhart. Si eu te imbratisez! Sa ai senin in gand!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce copacel frumos!Sa dea Domnul sa fie mereu aparat de furtuni si sa infloreasca si sa umbreasca frumos, sa-i poata adaposti pe cei ce au nevoie de racoare. Palmele mi se par foarte potrivite, mereu pregatite sa tina manutele mici, sa le sprijine si mangaie. Imbratisari:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu imi doresc ca palmele noastre sa fie mereu doar sprijin si mangaiere si nu altceva.... Multumim, Anca!

      Ștergere

Multumesc pentru vizită! O zi cu soare!