duminică, 1 februarie 2015

Lucrurile frumoase de saptamana asta

A fost o saptamana cu de toate, cu putin citit, cu multe de facut, cu mama la noi, pentru a sta doua zile cu cei mici cat sunt plecata de acasa, cu ceva cumparaturi, care pe mine ma detensioneaza, cu o reteta de paine nou incercata, cu prea multa sare in mancare, cu putini bani pentru cate mi-as dori, cu putina rugaciune, iar asta ma pune iar pe ganduri, cu somn putin, si nu de calitate, cu un dar frumos venit de departe, cu iesit afara cu cei mici doar intr-o zi, ceea ce e foaaarte putin, cu ceva imbunatatiri la capitolul rabdare, tact si calm...... Asadar, printre toate cele, am avut aceste bucurii:

 cartea la schimb de la Ingrid si un dar frumos si util. :) Multumesc, Ingrid!

 placintele cu mar, cu o reteta tare desteapta de aluat, pe care il fac umplut cu orice. E si de post, asa ca merge in orice imprejurare si se face cel mai rapid.:)


soare si  lumina calda

o iconita veche, din iunie '89, cumparata sotului meu de catre bunicul lui, care are un an de cand nu mai este cu noi... Mi-e asa draga!

mix de condimente ce nu imi lipseste din casa. 

Nu mai cumpar de mult timp condimente gata amestecate din comert, ci le iau separat, si doar pe cele de la Galeo, pentru ca mi se par potrivite la raportul calitate-pret.  Asadar borcanelul cu minuni contine: cimbru, maghiran, busuioc, tarhon, piper negru, sare neiodata, usturoi praf, oregano, boia de ardei dulce. Folosesc la friptura, snitele, mancarici de orice fel si unele ciorbe. 

am refacut stocul de scortisoara. Iarna asta am folosit-o destul de des. Nu poate lipsi din vinul fiert, cafea (uneori) si prajitura cu mar. In deserturi e binefacatoare pt ca scade indicele glicemic, cel putin asa zicea Dr.Menci :)

am incercat si eu reteta de paine neframantata. E tare buna cu unt si sare :) dar eu una prefer paine clasica, facuta in tavile de cozonac.


O saptamana minunata sa aveti!

"Copiii de astăzi nu mai sunt învățați de mamele lor, să spună la sfârșitul mesei ‘sarut mâna mamă’."Mitropolitul Bartolomeu Anania

8 comentarii:

  1. Preferatele mele: Icoana de la bunicul, Filip mic si dragalas explorator, darul, placinta. Vreau si eu reteta de aluat:) mai ales pentru post:*. Si mie tot painea clasica imi place, am mancat si cu maia si tot cea cu drojdie clasica imi place:)

    RăspundețiȘtergere
  2. O saptamana cu spor si bucurie. bafta la examene, sa te ajute Domnul pe toate sa le implinesti cu bine:*****************

    RăspundețiȘtergere
  3. Anca, multumesc! Asemenea!

    Aluatul: o ceasca(150ml) apa clocotita, o ceasca ulei, praf de sare, 2-3 linguri zahar. Se amesteca toate. Se adauga apoi faina cat cuprinde cu 1 plic praf de copt. Aluatul sa fie molcut, bun de intins cu sucitorul. Nu se lasa la crescut! Ies 2 foi pt tava aragazului.

    Duminica binecuvantata!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce saptamana frumoasa! :) Multumesc de ideea cu condimentele! De acum o sa fac si eu la fel! Si de reteta!!!!!! Abia astept sa o incerc! :)
    cu mare drag, Ioana

    RăspundețiȘtergere
  5. Placinta cu mar arata grozav de bine si cred ca nu doar arata...apoi painica...mama mamaaaaa...as manc a-o cu gem si ceai doar...
    ce sa fac daca postezi numai bunataturele :D
    iti doresc o noua saptamana cu lucruri bune,dragoste si oameni dragi alaturi

    RăspundețiȘtergere
  6. Ghemulet, multumesc pt.cuvintele pofticioase si gandul bun! Asemenea!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizită! O zi cu soare!