luni, 1 decembrie 2014

Romania mea

Pentru mine Romania este: mama si tata, fratele meu, biserica unde am mers de mica la liturghie, scoala si gradinita, jocurile in fata blocului cu copiii, medicii in care am incredere, parintele duhovnic, parcul in care ma plimbam cu viitorul meu sot, strazile din Clujul meu drag si studentesc, porumbul copt in jarul sobei bunicii, laptele fiert in ceaunul in care s-a facut mamaliga, placintele poale-n brau, laptele cu taitei, vacile care pasc pe imas, asteptarea lor de la cireada, colindele traditionale si copiii care inca mai colinda pe la usile noastre, grija pentru cei plecati dintre noi, rugaciunile- ca tratament, locul in care s-au nascut copiii mei si pe care mi-ar placea sa-l iubeasca, mirosul de primavara, vara, toamna, iarna, bradul natural de Craciun, mirosul de rasina, cartile in limba romana, Inger ingerasul meu, ortodoxia,  Mihai Eminescu....

Sunt mult mai multe. Astea-s cateva dintre motivele pentru care iubesc Romania. Spunea candva Octavian Paler: Cu totii avem o singura PATRIE, restul sunt tari. Exact asta simt. Imi iubesc patria si poporul din care fac parte. Populatia e altceva.


4 comentarii:

  1. Ce frumos! Si eu imi iubesc tara din care fac parte. Cred ca uneori ne impovaram atat de mult cu vorbele altora, de cele mai multe ori urate, despre tara noastra, incat uitam ca noi nutrim alte sentimente pentru ea. Altfel nu am sta impreuna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e, Loredana, si sunt sigura ca nu e numai la noi asa...

      Ștergere
  2. "grija pentru cei plecati dintre noi, rugaciunile- ca tratament", ce minunat! Asa este, aici este pamantul unde sunt ai nostri, unde bunica si stra bunica au plamadit paine, unde facem coliva, Il salutam pe Dumnezeu cand trecem pe langa Biserici si unde auzim ca salut "Hristos a inviat" :). Te imbratisez draga mea:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact! Ai surprins in detaliu ce am vrut sa spun in cuvinte putine. Si eu te imbratisez!

      Ștergere

Multumesc pentru vizită! O zi cu soare!