sâmbătă, 1 martie 2014

Zi de martisor


 

De azi e primavara in calendar. Afara, insa, zilele sunt la fel de mohorate de vreo saptamana incoace...Astept cu nerabdare soarele, care parca face dintr-o zi banala una minunata! Iubesc lumina si sunt usor influentabila de vremea mohorata, parca totul e si mai gri cand soarele nu e pe cer.


Ziua de 1 martie mi-e tare draga, imi aminteste mereu de scoala, de emotia cu care pregateam martisoarele pentru colegi, intre doua foi, asa incat sa ramana atele de martisor neincalcite.:) Doar in Moldova, la noi, cred ca e traditia ca de 1 martie baietii/barbatii sa primeasca martisor, ca mai apoi, de 8 martie, fetele/femeile sa primeasca flori, cadouri, dulcegarii...

Aseara mi se confirma asta din plin. Sunt sunata de mamica unui coleg de gradi al lui Matei sa ma intrebe daca sunt de acord sa fie stransi bani pt a cumpara fetitelor de 8 martie tortulet si suc, ca de, ieri baietii au primit martisoare...Matei a fost doar 3 zile la gradi in semestrul acesta, zile care ne-au adus tuturor o viroza cum nu am avut niciodata. Asa ca nici ieri nu a mers si uite asa a ramas fara martisor. Dar, pentru ca e parte din "sistem", si pentru ca e baiat trebuie sa se conformeze si sa serbeze cum se cuvine ziua femeii, ........, femeii de 3-4 ani..... Asa ca nu ne ramane decat sa cumparam tort, noi mamicile de baietei, si sa ma pregatesc sa ii tot raspund la intrebarile legate de ce sarbatorim, dar a cui e ziua, dar..dar...dar...


In rest, mi-as dori mai multa simplitate, mai ales sa ne invatam copiii bucuria gestului simplu, bucuriei primaverii, a mugurasilor care plesnesc pe copaci, a ghioceilor iviti din zapada ramasa pe ici pe colo, bucuria de a sarbatori ziua de 8 Martie ca fiind ziua mamei. Eu asa mi-o amintesc. De 8 martie, mama primea flori si martisor, si doamna invatatoare, care pentru mine era mama de la scoala. Oare de ce o floare si un martisor inocent nu mai e suficient? De ce vrem mereu mereu tot mai mult, tot mai scump, tot mai la moda, tot mai de firma etc?


Imi doresc tare mult sa reusesc sa le insuflu picilor mei dragostea pentru frumosul simplu, autentic, lipsit de kitch, de lux, de non-valoare.

Pana atunci ne bucuram de floricele crosetate de mami, facem din ele martisoare pentru toti din familie si cumparam flori pentru bunicile picilor, mamele noastre dragi.


2 comentarii:

  1. Ce tampenie - pe vremea mea abia in liceu fetele primeau ghiocei si zambile:)). Noi am avut un atelier la gradinita unde am facut martisoare impreuna cu copiii, si lor si noua ne-a placut foarte mult si si le-au schimbat intre ei (n-am cumparat nici unul). Si noi abia asteptam soarele, totul e gri, dar...astazi la fiece colt de strada erau zambile si narcise galbene am vazut...si mai coloreaza putin zilele. Va imbratisam si va dorim o primavara plina de bucurie, culoare si soare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa e, Anca....insa sper sa nu aud si de altele mai aiurea. Sa aveti o primavara insorita si in inimi si afara si voi!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizită! O zi cu soare!