marți, 26 martie 2013

Prăjitură de post cu cafea, mere şi nuci

Pe o iarnă cum e cea care ne vizitează de ceva vreme, e tare potrivită o prăjitură lângă un ceai mare cu lâmâie.
Aşa că am purces la treabă şi am făcut o prăjitură cu cafea, mere şi nuci. Ne trebuie următoarele:
  • 2 mere mari, o mână bună de nuci pisate (nu măcinate) şi o mână de stafide.
  • 250 ml cafea naturală slabă (fără zaţ :))
  • 6 linguri zahăr
  • 12 linguri făină
  • 4 linguri margarină topită
  • 1 plic praf de copt
  • esenţă de rom, coajă de portocală (după preferinţe)
  • 2 plicuri zahăr vanilat
  • ulei, scorţişoară.
Intr-un vas amestecăm făina, zahărul, cafeaua călduţă şi praful de copt. Trebuie să obţinem un amestec omogen. Adăugăm margarina topită şi aromele, iar compoziţia trebuie să fie ca la chec.
Intr-o tavă de tarta mai înaltă, unsă cu ulei şi tapetată cu faină, punem aluatul peste care presărăm merele tăiate cubuleţe, nucile pisate, stafidele şi pudra de scorţisoară.



La cuptor, la foc mediu, stă cam 25-30 minute (funcţie de testul scobitorii).
Să nu ne cadă greu la stomac, o servim rece.

Chiar bună!


9 comentarii:

  1. Cred ca e tare buna, se simte aroma de mere cu scortisoara. Vad acolo o mutrisoara simpatica, curioasa si nerabdatoare :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O, da, mutrisoara simpatica, Matei, ar fi mancat-o cruda. Oricum a furat o bucatica de mar din aluat.:)

      Ștergere
  2. Arata superb si combinatia imi place maxim. O fac in week-end. Multumim

    RăspundețiȘtergere
  3. Claudia din intamplare am gasit blogul tau nu am stiu ca ai unul...Ma bucur ca te regasesc si aici:). E bunuta praji am sa o incerc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Amalia, apoi na.....cu retetele ce ne mai gasim si noi pe ici pe colo.:) Tu chiar ar trebui sa ai un blog cu retete ale tale ca ai renume deja.

      Ștergere
  4. Uau ce bine arata!
    De cand s-a lasat postul nu am copt nimic. Poate mai astept pana la sarbatori :)
    Dar reteta asta tot as incercao...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corina, ce bine de tine ca nu ai copt nimic, si eu as vrea sa ajung la stadiul asta. Dar mereu cautam cate ceva dulce si decat sa cumpar din comert fac eu cate ceva.

      Ștergere
  5. Chiar arata bine, poate apuc sa o reproduc si eu in acest post! E prima reteta de genul acesta care nu necesita gem in compozitie! Eu am o reteta de chec cu gem care iese bine asa ca as incerca si ceva diferit.

    Aa.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizită! O zi cu soare!