sâmbătă, 12 ianuarie 2013

Soţul - cealaltă jumătate a verighetei (1)

Transcriu cateva pasaje dintr-o carte draga mie si cu care rezonez din foarte multe puncte de vedere. Chiar m-a ajutat sa depasesc anumite perioade dificile in casnicie si mi-a aratat cum trebuie sa iubesc eu, nu cum trebuie sa astept sa fiu iubita... E vorba de cartea Laurei SCHLESSINGER, "Cum sa-ti ingrijesti sotul", aparuta la Ed.Curtea Veche.

" Ce s-a intamplat cu dragalasenia? Daca te comporti ca o scorpie esti tratata in consecinta. Barbatii sunt usor de dominat de negativitatea sotiilor lor. Asa cum am aratat mai inainte, din moment ce barbatii sunt niste fiinte simple, care se nasc din femeie, sunt satisfacuti si ingrijiti de o femeie si tanjesc dupa iubirea, admiratia si aprobarea permanenta a unei femei, acest lucru ii face vulnerabili la toanele, dorintele, izbucnirile, criticile, dezamagirile,insatisfactiile, mâniile si respingerile femeii."

Sfaturi de urmat din partea autoarei:
  •  Ii multumesc zilnic lui Dumnezeu pentru ca am un barbat minunat, subliniind calitatile pentru care sunt recunoscatoare.
  • Caut zilnic modalitati de a-i multumi sotului meu (incercand sa inteleg ce il nemultumeste, sa ii anticipez nevoile etc.)
  • Imi reamintesc ca in zilele sindromului premenstrual nu este adevarat ce simt, trebuie sa imi tin gura vis-a-vis de nemultumirile marunte si s-o las balta.
  • Evit cartile, emisiunile, revistele care descriu cum ar trebui sa fie o casnicie, o familie sau un sot si fac un efort constient sa fiu recunoscatoare pentru ceea ce am, in loc sa ii schimb pe cei din jur.
  • Imi asum responsabilitatea pentru starea mea emotionala, incerc sa fiu odihnita, sa nu exagerez si apoi sa ma plang, sa pastrez contactul cu prietenii care ma influenteaza pozitiv.
  • Ma concentrez asupra faptului ca trebuie sa intretin un camin si o atmosfera calda in interiorul lui, aceasta fiind cea mai importanta responsabilitate a mea (superioara carierei, hobby-urilor, relaxarii).
Pe cat posibil incerc in fiecare zi sa aplic aceste sfaturi, care chiar m-a ajutat de multe ori sa creez o atmosfera de liniste si dragoste in propriul camin.

" Iar la sfarsitul fiecarei zile...relaxare. Uita de toate; va exista oricum un mâine, fie ca vrei, fie ca nu, asa ca uita totul. Sarutati-va, chiar daca va vad copiii. Si ei au nevoie de asta."



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizită! O zi cu soare!